Vatandaşlık Çalışma Kitabı 19 ve 24. Sayfalar

Posted on
  • 19 Kasım 2011 Cumartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:
  • 8. Sınıf Vatandaşlık Çalışma Kitabı 19 ve 24. Sayfalar
    Sayfa 19
    c) Haklardan yararlanma konusunda:
    Yaşadığımız yer (ülke, şehir, kasaba, köy) fark eder mi? Neden?
    Farketmez. Haklar bütün evren içindir.
    Çocuk, genç veya yaşlı olmanız fark eder mi? Neden?
    Yaşın bu haklarda hiçbir alakası yoktur. Çünkü her yaştan insan insandır.
    Kadın ya da erkek olmanız fark eder mi? Neden?
    Kadın veya erkek olmak farketmez. Cinsiyet ayrımı yapmamak gerekir.
    Uzun ya da kısa boylu olmanız fark eder mi? Neden?
    İnsanı fiziksel özelliklerine göre değerlendirmemek gerekir. Farketmez.
    İnsanların hayalleri ve hobileri fark eder mi? Neden?
    İnsanın hayalleri ve hobileri kendine özgüdür. Yani her insanın ki farklıdır. Farketmez.
    Aşağıdaki görselleri inceleyerek insan hakları açısından yorumlayınız.


    Bu resimlerde insan hakları adına hiçbir şey yok. Sadece diktatörlük var.

    Sayfa 20 Kişi Kartları
       Kişi kartında verilen bilgilerden yararlanarak diğer özellikleri doldurunuz.
    Yaşadığım Kıta: Afrika
    Ülkem: Liberya
    Yaşadığım Yer: Kasaba
    Cinsiyetim: Erkek
    Yaşım: 40 yaşındayım.
    Mesleğim: Maden işçisiyim.
    Eğitim durumum: Okuma yazma bilmiyorum.
    Medeni durumum: Evliyim. İki çocuğum var.
    Fiziksel özelliklerim: Zayıf, orta boylu, siyah gözlü, siyah tenliyim.
    Hobilerim: Geleneksel çalgılar eşliğinde müzikler söylemek, yüzmek.
    Hayallerim: Güzel bir iş kurup ailemi daha iyi bir yerde yaşatmak.

    Yaşadığım Kıta: Amerika
    Ülkem: Kanada
    Yaşadığım Yer: Büyük şehirde yaşıyorum.
    Cinsiyetim: Kız
    Yaşım: 5
    Mesleğim: Henüz bir mesleğim yok.
    Eğitim durumum: Anaokuluna gidiyorum.
    Medeni durumum:
    Fiziksel özelliklerim: Kısa boylu mai gözlü sarı saçlıyım.
    Hobilerim: Piyano çalmak.
    Hayallerim: Yüzücü olmak.

    Yaşadığım Kıta: Avrupa
    Ülkem: Almanya
    Yaşadığım Yer: Şehir
    Cinsiyetim: Kadın
    Yaşım: 30 yaşındayım.
    Mesleğim: Müzisyen. Piyano çalıyorum.
    Eğitim durumum: Üniversite mezunuyum.
    Medeni durumum: Evliyim.
    Fiziksel özelliklerim: Görme engelliyim.
    Hobilerim: Piyano çalmak, yeni müzikler dinlemek.
    Hayallerim: Görebilmek.

    Yaşadığım Kıta: Avustralya (Okyanusya)
    Ülkem: Sidney
    Yaşadığım Yer: Köy
    Cinsiyetim: Erkek
    Yaşım: 65 yaşındayım.
    Mesleğim: Çiftçiyim. Tarlada çalışıyorum.
    Eğitim durumum: Liseden sonra üniversiteye devam etmedim.
    Medeni durumum: Bekarım.
    Fiziksel özelliklerim: Uzun boylu, siyah saçlı, kahverengi gözlü, orta kiloluyum.
    Hobilerim: Kitap okumak, yeni bilgiler edinmek.
    Hayallerim: Evlat sahibi olmak.

    Yaşadığım Kıta: Asya
    Ülkem: Japonya
    Yaşadığım Yer: Tokyo
    Cinsiyetim: Kadın
    Yaşım: 45 yaşındayım.
    Mesleğim: Bilim insanıyım.
    Eğitim durumum: İletişim teknolojileri konusunda üniversitede çalışmalar yapıyorum.
    Medeni durumum: Evliyim. İki çocuğum var.
    Fiziksel özelliklerim: Kısa boylu, çekik siyah gözlü, zayıfım.
    Hobilerim: Deneyler yapmak, çocuklarımla ilgilenmek.
    Hayallerim: Japonya’yı dünyada iletişimde bir numara yapmak.

    Yaşadığım Kıta: Antartika
    Ülkem:
    Yaşadığım Yer: İglo’da yaşıyorum.
    Cinsiyetim: Erkek
    Yaşım: 25 yaşındayım.
    Mesleğim: Balıkçıyım.
    Eğitim durumum: Okuma yazma bilmiyorum.
    Medeni durumum: Evliyim.
    Fiziksel özelliklerim: Orta boylu, şişman biriyim.
    Hobilerim: Kayak yapmak.
    Hayallerim: Ülkeleri gezmek.

    Yaşadığım Kıta: Avrupa
    Ülkem: Türkiye
    Yaşadığım Yer: Şehir
    Cinsiyetim: Erkek
    Yaşım: 14 yaşındayım.
    Mesleğim: Öğrenci
    Eğitim durumum: İlköğretim 8. sınıf öğrencisiyim
    Medeni durumum: Bekârım
    Fiziksel özelliklerim: Uzun boylu, zayıf, bal rengi gözlü, siyah saçlıyım.
    Hobilerim: Enstrüman çalma, tarihi araştırmak.
    Hayallerim: Cumhurbaşkanlığı ile başbakanlığı birleştirip bir devlet başkanı olmak.

    Sayfa 24 Ne Kadar Öğrendik?
    A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
    1. İnsan, canlılar içinde özel bir yere sahiptir. Ona bu özel yeri sağlayan, diğer canlılarla ortak özelliklerinin yanında kendine has özelliklerinin olmasıdır. Bu özellikler aynı zamanda insanın değerli olmasını sağlar.
       Buna göre aşağıda verilerden hangisi insanı değerli kılan bir özellik olamaz?
    A. Akıllı olması
    B. Seçim yapabilmesi
    C. Düşünebilmesi
    D. Üremesi Cevap=D

    2. Sevgi, saygı, hoşgörü gibi duygular bütün insanlarda var olan ortak özelliklerdir. Ancak bazı insanlar birilerine saygı gösterirken bazıları hiç göstermeyebilir. Bazı insanlarda merhamet duygusu çok güçlü iken bazılarında güçlü değildir.
       Bu bilgilere bakarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
    A. Bütün insanlar aynı davranışları gösterirler.
    B. İnsanlar farklı duygulara sahiptirler. Cevap=B
    C. Duygusal davranışlar sonradan kazanılır.
    D. Bazı insanlarda duygu yoktur.

    3. Aşağıdakilerden hangisi aygunhoca.com karşımızdaki kişiye kendisini değerli hissettiren örnek bir davranış değildir?
    A. Başarılı bir insanı başarısından dolayı kutlamak
    B. Karşımızdaki kişiyi niteliklerinden dolayı övmek ve onaylamak
    C. Ailemizden birinin veya çevremizdeki kişilerin doğum gününü hatırlamak.
    D. Arkadaşımızın her dediğini ve her davranışını onaylamak, kabul etmek. Cevap=D

    B. Aşağıda verilen doğru ifadelerden başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız.
    4. (D) Bütün insanlar özgürlük, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar.
    5. (Y) Bireysel farklılıklar kimini kiminden daha üstün kılar. Üstünlük bu yüzden doğuştan gelir.

    C. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
    6. İnsanı değerli kılan özellikler nelerdir? Tartışınız.
    Düşünceleri, bireysel yetenekleri, kişiliği ve kararları.
    7. Sevgi, saygı, hoşgörü, adalet, eşitlik, özgürlük, dayanışma vb. değerlerin toplumun birlik ve beraberliğine katkıları neler olabilir? Düşününüz.
    Toplumun ileri gitmesine, gelişmesine, özgür bir toplum olmasına, adaletin işlemesine yani insanların refahına güvenliğine katkısı olur.
    Arif Umut Nigar

    Kaynak: http://aygunhoca.com/
    Kaynak Göstermeden alıntı yapılamaz

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun