Vatandaşlık Çalışma Kitabı sayfa 100-101-102-103'ten 120'ye kadar Cevapları

Posted on
  • 3 Şubat 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • Sayfa 100
    1. Etkinlikteki durumlarla günlük hayatınızda da raslıyor musunuz? Yaşadıklarınızı demokratik katlım açısından değerlendirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
    Evet raslıyorum. Her kararda her insanın bir fikrini almak gerekir.
    2. Buna benzer kararlar alınırken genelde nasıl yöntemler uygulanıyor? Sizin görüşleriniz alınıyor mu? Neden?
    Herkes fikrini açıklıyor. Genelde benim görüşerimde alınıp karara doğrudan etki ediyor.
    3. Okulda, ailede, çevrede veya yaşadığınız toplumda alınan kararlara katılmanın oy vermek dışında başka yolları var mıdır? Bunlar neler olabilir?
    Bir lider seçip onun kararlarına destek vermek olabilir.
    4. Kararlara katılımın bir hak olduğunuı biliyormuydunuz?
    Evet, biliyordum.

    Sayfa 102-103-104 Devletin Görev Ve Sorumlulukları
    Gazete Hazırlıyoruz
    Çalışma Sayfası

    ESİNTİ GAZETESİ
    Huzurevi ilk misafirlerini sevgiyle karşıladı
    Açılmasından 10 gün geçen huzurevi ilk misafirlerini karşıladı. Genelde gençlerin olduğu grup huzurevi sakinleriyle muhabbet edip hediyeler verdi.
    Türkiye’de ilk defa engelli asansörü yapılan okul başbakan tarafından açıldı.
    Başbakan Arif Umut Nigar’ın açılışını yaptığı engelli asansör, başbakan tarafından açıldı.
    Engellilerin kartlarıyla kullanıcağı özel tanımlı asansörler ilk engellinin ve başbakanın kestiği kurdele ile kullanıma başladı.
    Öğrencilerin ihtiyacı olan bilgisayarlar okullara dağıtıldı.
    Okullardaki öğrencilerin ihtiyacı olan bilgisayar başbakan Nigar tarafından kendi elleriyle dağıtıldı.
    Devlet; çalışanların refahını yükseltmeye ve yaşam standartlarının düzeltilmesine yönelik çalışmaları hızlandırdı.
    Devletin üzerinde durduğu çalışmalar artık son adımlarına gelerek vatandaşa ümit oldu.
    Sayfa 105-106 Topluma ve Ülkeme Karşı Sorumluluklarım
    Örnek Vatandaş
       Bu etkinlik altı aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalarda verilen yönergeleri takip ederek etkinliği yapınız.
    1. Aşağıda bir ilköğretim okulu öğrencisinin “Vatandaşlık Görevleri” ile ilgili yaptığı röportaja yer verilmiştir. Röportajda boş bırakılan yerleri tamamlayınız.
    -          Okulda birlik ve beraberliği sağlama konusunda sorumluluklarız nelerdir?
    Okuldaki sorumluluklarımız yıkıcı değil yapıcı olmaya çalışmaktır.
    -          Okulda ya da çevrenizde yaşanan bir sorunun çözülmesi için arkadaşlarınızla birlikte katkıda bulundunuz mu?
    Evet, yıkmaya çalışanlara yapmayı öğrettim.
    -          Birlik ve beraberliğin sağlanmasında çevrenizdekilerin duyarlılığını arttırmak için neler yapabilirsiniz?
    Diğer kişilere örnek olarak onlara bu duyguyu aşılayarak onları duyarlı yapabiliriz.
    -          Vatandaşlık görevleriniz nelerdir?
    Ayrımcılığa karşı olmak, haklarımızı bilmek, kurallara uymak vs.
    -          Vatandaşlık görevlerini yerine getirmek ülkemizin birlik ve beraberliğine nasıl katkı sağlar? Örneklerle açıklar mısınız?
    Bu sayede ülkemiz daha adil daha güçlü bir ülke olur. Örneğin vergi verirsek ülkemiz daha çok kalkınır. Örneğin kurallara uyarsak ülkemiz içinde daha çok birlik ve beraberlik olur.
    -          Sizce yaşadığımız topluma ait olduğumuzu hissetmek, o toplumun bir ferdi olduğunu kabul etmek neden önemlidir?
    Vatanımızı daha çok sevmek daha çok ilerletmek için önemlidir.
    -          İçinde bulunduğumuz toplumun birlik ve beraberliğine katkıda bulunmak için bundan sonra neler yapmayı düşünüyorsunuz?
    Toplumda örnek vatandaş olmalı ev değil komşu almalıyız.
    2. Röportajı sınıfta diyalog şeklinde canlandırınız.
    3. İzmir Güzelcan Kardeşler İlköğretim Okulu öğrencisi Döne Aldemir’in yazdığı ve şiir yarışmasında birinci olan 107. sayfadaki  “Onlar Artık Ağlamıyor” adlı şiiri okuyunuz.
    4. Bu şiirde anlatılan vatandaşlık anlayışı ile ilgili düşüncelerinizi paylaşınız.
    Sevgi, saygı, hoşgörü, ilerleme anlayışı şiire hakim olmuş.
    5. Siz olsayadınız şiirin son kıtasını nasıl yazardınız?
    Hani sen demiştin “Ya haddinizi bileceksiniz yada haddinizi bildireceğiz” demiştin ya Ata’m
    Sen bildirdin biz bildiremedik Ata’m
    Bir daha gel Samsun’dan Ata’m
    Hayallerle avunduk durduk
    Sensiziz üşüyoruz Ata’m
    6. Yazdığınız bölümü sınıfla paylaşınız.

    Sayfa 108 Vatandaşlık Görevlerimiz ve Vatanseverlik
    • Kendinizi sorumluluklarının bilincinde olan duyarlı bir vatandaş olarak tanımlar mısınız? Açıklayınız.
    Evet, tanımlanırım. Çünkü kendimi tam bağımsız demokratik ve aynı anlamda laik bir Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük bekçilerinden biri olarak görüyorum.
    • İçinde yaşadığınız toplumun birlik ve beraberliğine katkıda bulunmak için neler yaptınız? Unutamadığınız bir anınız varsa sınıfla paylaşınız.
    Adil, eşitlikçi bir vatandaş olarak görünüp topluma örnek biri olmaya çalıştım.
    • Bu çalışma sonrasında hangi kazanımları elde ettiniz, neler öğrendiniz?
    Birlik ve beraberliğin önemi daha çok anlaşıldı.

    Sayfa 109-110 Değerlerimizi Tanıyalım, Zenginleştirelim
    Sorular
    • Toplumunun birlik ve beraberliğini sağlayan değerlerini koruma ve geliştirme konusunda üzerinize düşen sorumlulukları yerine getirdiniz mi? Nasıl?
    Yerine getirdim. Çünkü ayrım yapmadım, yıkıcı değil yapıcı oldum.
    • Bu çalışmalar içinde yaşadığınız toplumun birlik ve beraberliğini sağlama konusunda daha duyarlı olmanızı sağladı mı? Neden?
    Toplumda birlik ve beraberlikte duyarlı olmamı sağladı. Çünkü zaten toplumda görevimi yapmama rağmen daha özen göstermeme sebep oldu.

    Sayfa 111-112 Birlik ve Beraberliğimiz için Sorumluluklarım
    • Siz eğlencee mekânı sahibi olsaydınız turiste ne cevap verirdiniz?
    Ben zaten ülkeme ait müzik çalacağım için böyle bir sorunla karşılaşmazdım.
    • Turisti halkı buluyor musunuz? Neden?
    Evet, buluyorum. Çünkü onlar bu ülkeyi tanımak için geldi.
    • Yaşadığınız veya duyduğunuz kültürel yabancılaşmayla ilgili başka bir olay veya anınız varsa sınfla paylaşınız.
    Yok.
    • Örf ve adetlerimize yaşantınızdan örnekler veriniz.
    Kına gecesi, bayram ziyaretleri.
    • Aile büyüğünüzden öğrendiğiniz eski bayram gelenekleriyle bugünkü bayram geleneklerini karşılaştırınız. Farklılıklar ve benzerlikler üzerinde tartışınız.
    Eski geleneklerle yeni gelenekler aynı.
    • Kültürel değerlerimizi koruma ve geliştirme konusunda duyarlı olduğunuzu düşünüyor musunuz?
    • Türkçe’yi doğru, etkili ve güzel kullanmaya özen gösteriyor musunuz?
    Evet gösteriyorum.
    • Ülkemizde tarihi eser ve yapıların yeterince tanıtıldığını düşünüyormusunuz?
    Düşünmüyorum.
    3. Kültürümüzü zenginleştirmek ve korumak için siz neler yapardınız? Öneriler geliştiriniz.
    Yeni nesile kültürümüzü öğretmeli, diğer kültürlerin özentisi değil kendi kültürümüzün veziri olmalıyız.

    Sayfa 113-114-115 Yarınlar İçin Birlikte Koruyalım
    1. Aşağıda kamu alanlarının korunup geliştirilmesiyle ilgili verilen haberi inceleyiniz.
    • Aşağıdaki değerlendirmeyi yapınız.
    Bu çalışma kamu mallarını koruma konusunda daha duyarlı olmanızı sağladı mı? Neden?
    Ben kamu mallarına çok dikkat eden bir insandım. Bu etkinlik beni daha da özen göstermemi sağladı. Bu mallar hem maddi olsun hem manevi olsun korunması zorunlu mallardır.

    Sayfa 117-118-119 Mutlu Bir Yaşam İçin
    Aşağıdaki yönergeleri takip ederek etkinliği yapınız.
    1. Görselleri inceleyiniz.
    2. Aşağıda “Ah Manu Mu” adlı romandan bir bölüm verilmiştir. Bu metni okuyunuz.
    3. Metinden ve görsellerden yola çıkarak yapacağımız etkinliğin kimlere yönelik olduğunu tahmin ediniz.
    Yardıma muhtaç insanlara.
    4. Metinde kızının annesine gösterdiği ilgi hakkında neler düşünüyorsunuz?
    Sevgi ve merhamet.

    5. Engelli ve yaşlı bireylerin toplumda rahat ve huzurlu bir yaşam sürdürebilmeleri için onlara nasıl davranmalıyız? Düşüncelerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.
    Onlara sevgi, saygı ve merhametle yaklaşmalı ve onlara değer vermeliyiz.
    6. Engelli ve yaşlı bireylerin sokaklarda özgürce, kimseye ihyiyaç duymadan gezinebilmeleri, toplumla uyumlu ve mutlu bir yaşam sürdürebilmeleri için bir kent tasarlayınız. Öneri ve projelerinizi aşağıda verilen “Kent Tasarımı” bölümüne yazınız.
    Kent Tasarımı
    Kentinizin sokakları ve kaldırımları
    Kaldırımlar olmayacak onun yerine çizgiler olacak.
    Lokanta
    Lokantalar herkese uygun yemeklerle donatılacak.
    Okul
    Herkese göre okullar yapılacak.
    Hastane
    Herkesin hastanede özel bölümü olacak.
    Metro
    Herkes metroyu kullanabilecek.
    Durak ve bekleme noktaları
    Her yaşlı ve engelli için özel koltuklar ve çıkabileceği yerler olacak.
    Asansörler
    Her yaşlı ve engelli için asansörler olacak. Kimlikler ile girilecek.
    Bilet gişeleri
    Yaşlı ve engellilere yarı yarıya indirim ve bazı saatlerde ücretsiz olacak.
    Telefon kulübeleri
    Her engelli ve yaşlı için telefon kulübelerinde boyları göre telefon olacak.

    7. Engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın rahat edebileceği bir ev nasıl olmalıdır? Sınıfça tartışınız.
    Sorunları ve zorluklarını giderebilicek bir ev olmalı.
    8. Kent ve ev tasarımları çalışmalarında en çok beğenilen ve ilgi çekici önerileri sınıfça belirleyiniz. Belirlediğiniz önerilerin gerçekleşmesi için yapacaklarınızı planlayınız.
    9. Çalışmanız sona erdikten sonra aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
    Sorular
    • Engelli ve yaşlı bireylerle ilgili yaptığınız bu çalışmalar size neler kazandırdı?
    Onların önemini bir daha anladım.
    • Engelli ve yaşlı bireylerle ilgili düşüncelerinizde hangi değişiklikler oldu?
    Onlara daha çok önem vermeye gayret etmeye çalışacağım.

    2 yorum:

    Osman dedi ki...

    Çok Teşkkür Ederim bütün sınıf Buradan Yaptık :))) Tşk

    Osman dedi ki...

    http://inciswf.com/1284994007.swf

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun